למה כל כך חשוב לקחת עורך דין מומחה להיטלי השבחה?

עורך דין מומחה בתחום של היטלי השבחה יסייע לך להפחית משמעותית את היטלי ההשבחה שנדרשת לשלם ואף לבטל אותם לחלוטין

למה חשוב עורך דין, מומחיות בהיטלי השבחה, רחל שחר, היטלי השבחה, התמודדות עם הרשויות, צמצום היטלי השבחה, ביטול היטלי השבחה, מעטפת, שמאי, ליווי משפטי, ערעור אם גם אתה קיבלת דרישה לתשלום היטל השבחה, סביר להניח שכמו יתר האנשים שמקבלים את הדרישה לתשלום, התקשרת לחברים, דיברת, התייעצת, נבהלת והבנת שאתה צריך להוציא הרבה כסף. העניין הוא שבמקום לבדוק עם חברים, הרבה יותר חכם לפנות לעורך דין מומחה וזאת על מנת לברר האמנם אתה חייב לשלם את ההיטל או שאולי יש דרך משפטית "לצאת מזה" או לפחות להמתיק את רע הגזרה ולחסוך הרבה מאוד כסף.

צרו קשר היום לייעוץ ללא עלות

מאמרים קשורים

כשאנשים מקבלים את דרישת התשלום לא תמיד עולה בראשם המחשבה לנסות ולבדוק את חוקיות הדרישה מול עורך דין ומה שהם לא יודעים, זה שביותר מ-75% מהמקרים ניתן לחסוך הרבה כסף, על ידי שימוש בכלים משפטיים שאותם רק עורך דין מיומן ומנוסה בהיטלי השבחה יכול ליישם.

עורכת הדין רחל שחר, בעלת התמחות מיוחדת ובלעדית בתחום של היטלי השבחה, מסבירה למה כל כך חשוב לקחת עורך דין המנוסה בהיטלי השבחה במקרה שקיבלת דרישת תשלום של היטל השבחה. שכן, ברוב המקרים אנשים בכלל לא יודעים שלוקחים מהם מיסים שלא כדין ולא מבינים עד כמה היד של הרשויות קלה על ההדק.

היטלי השבחה זה עניין של מאות אלפי שקלים והרבה פעמים הרשות מטילה היטלים שכלל לא מגיעים לה בהתאם לחוק, היטלים שחורגים מסמכותה או שלא עברו את הוועדות הדרושות.

עו"ד רחל שחר, מסבירה למה חשוב להיעזר בעורך דין מנוסה בהיטלי השבחה כשסוגרים עסקת נדל"ן.

אנשים לא יודעים שלוקחים מהם מיסים לא כדין וזה עניין של מאות אלפי ש"ח. לפעמים הרשות מטילה היטלים שלא מגיעים לה, שחורגים מסמכותה או שלא עברו וועדות דרושות.

ערעור על היטל וכפועל יוצא, הקטנתו או ביטולו, הופכים פרויקט מכדאי ומשתלם לממש לא ולהפך.

עורך דין מנוסה בהיטלי השבחה שבקיא בהוראות החוק ומכיר את הפסיקה הרלוונטית בתחום של היטלי השבחה, ידע לבחון כל מקרה לגופו ולהבין האם ניתן לצמצם את סכום ההיטל שאותו לקוח נדרש לשלם.

הדרך להביא להפחתה של ההיטל היא על ידי ערעור על היטלי ההשבחה וכפועל יוצא מכך, הקטנה או ביטול של ההיטלים. הקטנה או ביטול של ההיטל יכולים להפוך פרויקט נדל"ן מפרויקט כדאי ומשתלם לכזה שממש לא מומלץ לסגור ולהפך.

חשוב להבין שהיטלי השבחה מהווים כסף קל עבור הרשויות וכמעט בכל תיק ניתן להפחית היטלי השבחה ולפעמים אפילו לבטל אותם לגמרי ולשם כך כדאי מאוד להיעזר בעו"ד מקצועי ומונוסה.

כך או כך, שווה לכל לקוח שנדרש לשלם היטלי השבחה לבדוק עם עורך דין מומחה את חוקיות הדרישה ויש לכך כמה סיבות, כפי שיפורט להלן.

התמודדות מקצועית מול הרשויות

הסיבה הראשונה שבגינה חשוב מאוד לקחת עורך דין שהנו מומחה בהיטלי השבחה היא שאי אפשר להתמודד עם הרשויות בכל התקנות, הסעיפים ותתי הסעיפים לבד, אם אין לך את הידע המשפטי הדרוש.

הניסיון מלמד שגם המנהל וגם הוועדות המקומיות דורשים היטלי השבחה בשיטה כמעט עיוורת וזה אולי יישמע תמוה, אבל הרבה פעמים אפילו הרשויות לא באמת יודעות את כל התקנות שהממשלה קבעה ועורך הדין צריך להסב את תשומת ליבן לכך.

ברגע שעורך הדין יסב את תשומת ליבן של הרשויות להיותה של דרישת התשלום לא חוקית או חורגת מסמכות, ניתן יהיה לבחור דרכי פעולה כדי להביא לצמצום או ביטול של ההיטל.

מסייע להביא לצמצום של ההיטל

בכל מקום שבו יש היטלי השבחה, חייבים לקחת עורך דין. שכן כאמור, ברובם המוחלט של המקרים שבהם קיימת חבות בהיטל השבחה, שחלה עקרונית כאשר שוויו של נכס מקרקעין הושבח והועלה, בעקבות אישור של תכנית, אישור מתן הקלת בנייה  או אישור שימוש חורג מהשימוש המקורי של הנכס, ניתן להקטין את היטלי ההשבחה ואף לבטל אותם לגמרי.

ליווי משפטי מקצועי מעורך דין שהנו מומחה בתחום של היטלי השבחה ובקיא בהוראות החוק, בהכרח מצמצם משמעותית את סכום ההיטל שאותם אנשים היו נדרשים לשלם אלמלא הם היו נעזרים בעורך דין. תשלומים אלו יכולים להגיע למאות אלפי שקלים ואף יותר.

מעטפת מלאה תחת קורת גג אחת

כאשר מתמודדים מול היטל השבחה, יש כמה היבטים שחשוב לבחון ועורך דין מומחה בהיטלי השבחה יסייע לך לבדוק את כל הגורמים האמורים תחת קורת גג אחת.

שיתוף פעולה צמוד בין שמאי מקרקעין, אדריכל ועורך דין, מהווים יתרון אדיר ללקוח, שיכול לקבל את כל השירותים הרלוונטיים לעסקאותיו במקום אחד וכך להצליח ליהנות מחיסכון משמעותי, תמיד. במקום לשלם לאנשי מקצוע שונים, שלא בהכרח יתקשרו ביניהם, עו"ד מומחה בהיטלי השבחה מציע ללקוח מעטפת מלאה.

הרבה פעמים החישוב שהרשויות עושות לא נכון ואם אנשי המקצוע שהזכרנו לעיל בודקים את הנושא לעומק, הם מגלים טעויות בחישוב, טעויות שיכולות לעלות המון כסף וחבל.

ליווי משפטי בערעור על ההיטלים

במאבק משפטי חכם מול הרשות ועבודה מסודרת ניתן להפחית משמעותית את היטלי ההשבחה ולפעמים אפילו לבטל אותם לגמרי.

הפחתה נכונה של היטלי השבחה ובמקביל, הגדלת המ"ר ליזם, מאפשרות להפוך פרויקט מפרויקט לא רווחי לפרויקט רווחי מאוד.

במקרה שתרצה לערער על היטלי ההשבחה שנקבעו ובשאיפה להצליח להביא להקטנה ואף לביטול שלהם, אתה חייב לקחת עורך דין שילווה אותך בהליך המשפטי מתחילתו ועד סופו.

לסיכומו של עניין, ברוב המוחץ של המקרים, אין תיק שאי אפשר לצמצם בו את היטלי השבחה וזה המקום לשאול – אם אפשר, אז למה להמשיך לשבת בחיבוק ידיים ולא לנסות?

עורכי הדין המומחים שלנו ישמחו לעמוד לשירותך ולהעניק לך ייעוץ וליווי משפטי בנושא היטלי השבחה. אנו עושים כמיטב יכולתנו לעדכן את התוכן באתר כדי להצליח לספק מענה מקיף ללקוחותינו ובמידה ויש לך שאלות נוספות בנושא היטלי השבחה, תוכל לפנות אלינו גם בפורום שלנו.

עורך דין מומחה בתחום של היטלי השבחה יסייע לך להפחית משמעותית את היטלי ההשבחה שנדרשת לשלם ואף לבטל אותם לחלוטין…

על מה דיברנו במאמר זה

0
כל הפתרונות במקום אחד
0
שנות ייצוג משפטי
% 0
נצחונות בתיקים
% 0
שקט נפשי
+ 0
לקוחות מרוצים

רחל רייצ'ל שחר ושות' – עורכי דין ונוטריון (2004) מומחים במתן פתרונות לסוגיות דיני משפחה. המשרד מעסיק עורכי דין ונוטריונים בעלי ניסיון מעשי של עשרות שנים ומספק פתרונות יצירתיים ותוצאות יוצאות דופן.

צרו קשר היום לקבלת ייעוץ ללא עלות