מומחיות בתחום היטלי השבחה: הדרך החכמה לחסוך המון כסף!

מומחיות בהיטלי השבחה דורשת היכרות עם הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה והתערבות בשומה במקרה של טעות וכך ניתן לחסוך הרבה כסף

מומחיות בהיטלי השבחה, היטלי השבחה, היכרות, וועדות מקומיות לתכנון ובנייה, התערבות, טעות בשומא, החלטת שמאי מכריע, מקרקעין, פגמים, ערר, רחל שחר כמו בכל תחום בחיים, גם כשמתמודדים מול תשלום היטלי השבחה, מומחיות היא משהו שאסור לוותר עליו ועל כן חשוב מאוד להיעזר באיש מקצוע שהנו מומחה בתחום של היטלי השבחה.

צרו קשר היום לייעוץ ללא עלות

מאמרים קשורים

פנייה לעורך דין מומחה בהיטלי השבחה יכולה לחסוך לך מאות אלפי שקלים ואף יותר והחיסכון הזה יתאפשר אך ורק אם תבדוק מראש מיהו עורך הדין שעומד מולך ומה הניסיון שהוא צבר בפועל. כלומר, עליך לברר האם אותו עורך דין אכן הצליח להביא להפחתה משמעותית בהיטלי ההשבחה שלקוחותיו נדרשו לשלם.

נחדד ונסביר שנושא היטלי ההשבחה הינו תחום משפטי שמצריך מומחיות בפני עצמה, מעבר לידע הכללי שנדרש בדיני התכנון והבנייה ודיני המקרקעין. כלומר, לא כל עורך דין שבקיא בתחום התכנון והבנייה והמקרקעין הינו בהכרח בקיא דיו בתחום היטלי ההשבחה ועל כן יש לוודא ולברר עמו מראש עד כמה הוא התנסה בפועל בטיפול וייצוג בתחום זה.

כדי לצבור מומחיות ובקיאות בנושא היטלי ההשבחה, מוכרחים להכיר את כל הוראות החוק והפסיקה הרלוונטיות והעדכניות ולהבין היטב את משמעותן בפועל ובעיקר, חשוב לדעת כיצד לבחור את דרך הפעולה המשפטית, היעילה והמהירה ביותר בכל מקרה לגופו.

כמו כן, יש להבין כיצד ניתן ליישם על נסיבותיו של המקרה באופן מיטבי את הוראות החוק והפסיקה בפועל, הלכה למעשה.

נושא היטלי ההשבחה הינו תחום משפטי שמצריך מומחיות בפני עצמה וזאת מעבר לידע הכללי שנדרש בדיני התכנון והבנייה ודיני המקרקעין.

כדי לצבור מומחיות ובקיאות של ממש בהיטלי ההשבחה, חשוב להכיר את כל הפסיקה והוראות החוק הרלוונטיות והעדכניות בתחום ולהבין היטב את משמעותן בפועל ובעיקר לדעת כיצד לבחור את דרך הפעולה המשפטית, היעילה והמהירה בכל מקרה לגופו.
לשם כך, חשוב גם להיות בקיא ומנוסה בכל אחת מדרכי הפעולה שהחוק מתיר לנקוט, לצבור תיקים רבים של ייצוג בפועל בפני הגופים השונים שמוסמכים לתת החלטות בנושא היטלי השבחה, כגון הוועדות המקומיות, וועדות הערר, השמאים המכריעים ובתי המשפט וכמובן, לצבור הצלחות במסגרת הטיפול והייצוג בתיקים אלו.

היכרות עם הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה

סכום היטלי ההשבחה שהוועדות המקומיות לתכנון ובנייה נוהגות להטיל על הנישומים עלול להאמיר לעיתים לסכומים גבוהים מאוד.

לפיכך, חשוב על אחת כמה וכמה להקפיד בבחירת עורך דין מומחה לייצוג בכל מקרה קונקרטי. עורך דין מקצועי ידע למצוא את הפתרונות המשפטיים ההולמים לכל מקרה גופו ובכך להביא לחיסכון משמעותי בתשלום סכום היטל ההשבחה ואולי אף לביטולו כליל.

דיני היטלי ההשבחה מוסדרים ומעוגנים בארץ במסגרת התוספת השלישית לחוק תכנון ובנייה, תשכ"ה-1965 והפסיקה הענפה שניתנה בתחום זה, במיוחד במסגרת העתירות המנהליות בפני בתי המשפט המחוזיים ביושבם כבתי משפט לעניינים מנהליים.

הוראות החוק והפסיקה קובעות בעיקרן באילו נסיבות ניתן להטיל היטלי השבחה כדין ומהן הדרכים החוקיות שבהן ניתן לנקוט כדי להביא לשינוי או ביטול, מלא או חלקי, של היטלי ההשבחה שהוטלו על הנישום.

מדובר בהגשת בקשות לקבלת פטורים מהיטלי השבחה, הגשת בקשה לתיקון השומה בפני הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, הגשת בקשות למנות שמאי מכריע, הגשת עררים בפני וועדת הערר לפיצויים והיטלי השבחה, הגשת ערעורים על החלטות וועדות הערר בפני בתי המשפט לעניינים מנהליים וכן הגשת ערעורים על החלטות בתי המשפט לעניינים מנהליים בפני בית המשפט העליון.

כאמור, עורך דין בקיא ומנוסה בדיני השבחה צריך להכיר היטב את כל הוראות החוק, הפסיקה ואופן התנהלות הגופים שמוסמכים לקבל החלטות לגבי היטלי השבחה ולצבור ניסיון מעשי רב של הופעה בפניהם.

התערבות בשומה במקרה שנופלת טעות

על מנת לדעת מתי צריך להתערב בשומה במקרה שנופלת טעות ולא פחות חשוב, לדעת איך כדאי להתערב בשומה, חייבים לצבור מומחיות וניסיון מעשי בתחום של היטלי השבחה.

לכן, חשוב שעורך הדין יהיה מקושר גם לשמאי מקרקעין מקצועיים, מנוסים ובעלי מוניטין, על מנת להצטייד בשומות מטעמם כנגד השומות של שמאי הוועדות המקומיות או השומות של השמאים המכריעים, במידה ומונו כאלו וברצון הנישום לערער על החלטותיהם.

באותה מידה חשוב גם שעורך הדין יבין וידע כיצד עורכים שומת מקרקעין מקצועית וזאת על מנת שהוא ידע כיצד לערער על מסקנות שומת ההשבחה שברצונו לתקוף וכמובן גם כיצד לחקור נגדית את שמאי המקרקעין שערך אותה.

לפי הפסיקה, ניתן להתערב בשומה של שמאי מכריע באופן שמוגבל למקרים שבהם נפלה בה טעות מהותית או דופי חמור בשומה, או מקרים שנפל בהם פגם היורד לשורש המעשה המנהלי.

עורכת הדין רחל שחר מסבירה שמקרים בהם נפלה בשומה המכרעת טעות מהותית או דופי חמור כאמור, מוגדרים כמקרים בהם הקביעות או הממצאים של השמאי המכריע לוקים בפגמים הבאים: הממצאים נסמכים על מסד עובדתי בלתי הולם, ההנחות העומדות בבסיס חוות הדעת לא הגיוניות, חוות הדעת נסמכה על תשתית משפטית חסרה או שגויה, השמאי לא סיפק הסבר מניח את הדעת לשאלות שנשאל.

מן האמור לעיל נובע כי עורך דין שבקיא ומנוסה בהיטלי השבחה צריך גם להבין מהו המסד העובדתי ההולם של שומת השבחה מקצועית שצריך להיות בכל מקרה נתון, האם ההנחות שעומדות בבסיס השומה של השמאי המכריע הינן הגיוניות או לא, האם התשתית המשפטית של השומה שלו הנה נכונה ומלאה וכמובן לדעת אילו שאלות לשאול את השמאי המכריע בחקירה נגדית ולהבהיר במקרה הצורך מדוע ההסברים והתשובות שהוא סיפק אינם מניחים את הדעת.

בנוסף, על עורך הדין גם להיות בקיא בדיני המשפט המנהלי וזאת על מנת לאתר ולהוכיח כי בשומת השמאי המכריע נפלו פגמים שמנוגדים לכללי המשפט המנהלי התקין, כגון ניגוד עניינים, משוא פנים, חוסר תום לב וכיוצא בזה.

באתר שלנו ניתן למצוא מידע משפטי מקיף בנושא היטלי השבחה, כולל תשובות לכל השאלות הרלוונטיות בתחום ועדכוני פסיקה. במידה ויש לך שאלות נוספות על מומחיות בהיטלי השבחה ו/או שאלות אחרות שלא מצאת עליהן תשובה באתר, אנו מזמינים אותך לפנות לעורכת הדין רחל שחר, לקבלת ייעוץ וסיוע משפטי אישי.

מומחיות בהיטלי השבחה דורשת היכרות עם הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה והתערבות בשומה במקרה של טעות וכך ניתן לחסוך הרבה כסף…

על מה דיברנו במאמר זה

0
כל הפתרונות במקום אחד
0
שנות ייצוג משפטי
% 0
נצחונות בתיקים
% 0
שקט נפשי
+ 0
לקוחות מרוצים

רחל רייצ'ל שחר ושות' – עורכי דין ונוטריון (2004) מומחים במתן פתרונות לסוגיות דיני משפחה. המשרד מעסיק עורכי דין ונוטריונים בעלי ניסיון מעשי של עשרות שנים ומספק פתרונות יצירתיים ותוצאות יוצאות דופן.

צרו קשר היום לקבלת ייעוץ ללא עלות